Monitorowanie obiektów handlowych było głównym zajęciem mojej firmy. Obejmowaliśmy ochroną kilkanaście takich obiektów, w obrębie jednej sieci. Doświadczenie, jakie nabyliśmy podczas pracy na innych obiektach pozwalało nam na zastosowanie wielu udogodnień i rozwiązań technicznych, które znacznie ułatwiały pracę ochronie i operatorom.
Skuteczny monitoring sklepowy
Przede wszystkim, na tego typu obiektach było dużo zdarzeń. Mimo powszechnej opinii, było wielu nieuczciwych klientów, którzy przede wszystkim musieli zostać objęci obserwacją, szczególnie w wypadku gdy byli już sprawcami wcześniejszych zdarzeń. Potrzebny był więc najwyższej jakości monitoring sklepu, o maksymalnej płynności działania, rozdzielczości i jakości obrazu. Nierzadko zdarzały się sytuacje, w której osoba musiała być poddana obserwacji przez długi czas, a na terenie sklepu było to dość trudne. Do takich zadań idealne były kamery tubowe, które miały o wiele większy zasięg niż kamery stacjonarne czy nawet obrotowe, i zapewniały niemal całkowite pokrycie terenu sklepu. Kamery obrotowe były idealne do ustawienia ich w miejscach, do których kamery tubowe nie sięgały. na przykład w narożnikach alejek. Ich tryb zbliżania pozwalał na dokładne obserwowanie konkretnej osoby i uzyskanie jak najwięcej informacji, by operator mógł bezproblemowo kierować działaniami pracowników ochrony.
Na takim obiekcie tryb automatyczny nie był stosowany często, gdyż wymagana była stała obserwacja, aczkolwiek w czasie niewielkiego ruchu, tudzież w miejscach rzadko wzbudzających zainteresowanie klientów, mógł być on włączany, by odciążyć operatora. Do uzyskania największego czasu zapisu potrzeba było wielu dysków do rejestratora. Pozwalało to na odczytywanie zapisanych zdarzeń nawet sprzed roku.